Νοε
15

ΗΠΕΙΡΟΣ - Ο «παράδεισος» του εναλλακτικού τουρισμού
Εκτύπωση

Η Περιφέρεια Ηπείρου, με την παρουσία της στη Διεθνή Έκθεση «Philoxenia», προώθησε σε όλη την Ευρώπη τις δυνατότητες που δίνει στους επισκέπτες μέσω των εναλλακτικών μορφών τουρισμού - Αλ. Καχριμάνης: «Το μυστικό της επιτυχίας είναι η συλλογική προσπάθεια»

 

Για μια ακόμη χρονιά η Περιφέρεια, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της για την εδραίωση της Ηπείρου ως ιδανικό προορισμό τεσσάρων εποχών, έδωσε έντονο το «παρών» της στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού «Philoxenia», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Η φετινή πρόταση της Περιφέρειας, εστιάστηκε στα πεζοπορικά μονοπάτια, ως δρόμους πολιτισμού για την τουριστική ανάπτυξη, που παρουσιάστηκε σε στοχευμένο κοινό, από τον επικεφαλής της αποστολής, περιφερειακό σύμβουλο και στέλεχος του Τμήματος Τουρισμού, Ηλία Γκαρτζονίκα.

Το μεγάλο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε τόσο από Ελληνικά τουριστικά γραφεία, όσο και από τουριστικούς πράκτορες πολλών χωρών της Ευρώπης στις B2B συναντήσεις που έγιναν με επιχειρηματίες τουρισμού της Ηπείρου, αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο για συνάψεις συμφωνιών συνεργασίας.

Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης ο οποίος επισκέφθηκε το περίπτερο της Περιφέρειας, πραγματοποίησε πλήθος συναντήσεων με τουριστικούς πράκτορες και παράγοντες, ενώ με συνεντεύξεις του σε ΜΜΕ εστίασε στο γεγονός πως η Ήπειρος αποτελεί πλέον έναν ιδανικό τουριστικό προορισμό για Έλληνες και ξένους επισκέπτες, καλύπτοντας ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων.

Σε δήλωσή του δε, τόνισε και τα εξής: «Το μυστικό της επιτυχίας είναι η συλλογική προσπάθεια. Όταν επιχειρούμε όλοι μαζί, ορεινές, πεδινές και παραθαλάσσιες περιοχές, μπορούμε να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην προώθηση του τουρισμού κι αυτό το εισπράττουμε τα τελευταία χρόνια».

Το σχεδιασμό και τους στόχους της Περιφέρειας για την ανάδειξη και ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού, ανέπτυξε ο Περιφερειακός Σύμβουλος και στέλεχος του Τμήματος Τουρισμού, Ηλίας Γκαρτζονίκας.

Αναφέρθηκε στη συνεχώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην Ήπειρο, που οφείλεται στη βελτίωση των υποδομών και στη στοχευμένη τουριστική προβολή της Περιφέρειας με τη συνεργασία και άλλων φορέων και συνέχισε με αναφορές στον εναλλακτικό τουρισμό, λέγοντας και τα εξής: «Η Ήπειρος πρόκειται για έναν τόπο όπου ο εναλλακτικός τουρισμός βρίσκει, ίσως, τις περισσότερες εφαρμογές του στη χώρα μας, αφού αναπτύσσεται σε ένα πανέμορφο πεδίο από τη θάλασσα ως τα ψηλά βουνά. Σε αυτόν, ξεχωριστή θέση κατέχει ο πεζοπορικός τουρισμός και η υλοποίηση του οράματος ανάδειξης - αξιοποίησης του δικτύου των παραδοσιακών μονοπατιών που, ως δρόμοι της παλιάς εποχής, αποτελούν σήμερα μια πρώτης τάξεως «οδό» για την γνωριμία του παγκόσμιου επισκέπτη με τον Πολιτισμό, το Θρύλο και την Ιστορία της Ηπείρου. Αυτός ο τύπος του Ταξιδευτή είναι και ο στόχος της Περιφέρειας Ηπείρου. Ο τύπος του Ταξιδευτή, που αναζητά το ποιοτικό βάρος σε ό,τι γνωρίζει και συναντά ώστε να νοιώσει για λίγο μέρος του τόπου και όχι περαστικός από εκεί».

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Ηπείρου φιλοξενήθηκαν οι Δήμοι Αρταίων, Πρέβεζας, Ηγουμενίτσας, Πάργας, Ζαγορίου, Κόνιτσας, Βορείων Τζουμέρκων, Σουλίου, επιχειρηματίες και σύλλογοι του τουριστικού κλάδου από όλες τις περιφερειακές ενότητες, επιμελητήρια και τοπικοί φορείς, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Περιφέρειας για μια συλλογική προσπάθεια προώθησης και προβολής της Ηπείρου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στην εκδήλωση για τα μονοπάτια, παραβρέθηκαν ταξιδιωτικοί πράκτορες, διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι για τουριστικά θέματα, ο πρώην Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης κ.α.

Από το περίπτερο της Περιφέρειας στο τριήμερο της Έκθεσης (8- 10 Νοεμβρίου) πέρασε και ενημερώθηκε πλήθος επισκεπτών, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι, βουλευτές κ.α. Σε όλους προσφέρθηκαν τοπικά ηπειρωτικά προϊόντα, ενώ πρόγραμμα με Ηπειρωτικά παραδοσιακά τραγούδια και χορούς παρουσίασε με ιδιαίτερα εκφραστικό τρόπο το χορευτικό του Συλλόγου «Κωστηλάτα».

Εκδήλωση από την Ένωση Ξενοδόχων

Εξάλλου, η έκθεση Philoxenia Travel & Tourism είναι η σημαντικότερη, η μεγαλύτερη και η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στην Ελλάδα και η μεγαλύτερη τουριστική εκδήλωση στα Βαλκάνια, με κύριο στόχο την περαιτέρω διεθνοποίηση του τουριστικού προϊόντος σε συγκεκριμένο κοινό - στόχο όπως οι χώρες των Βαλκανίων, οι Ανατολικές χώρες, η Νοτιοανατολική Μεσόγειος, η ρωσική αγορά και η Τουρκία.

Ο χαρακτήρας και η φιλοσοφία της Philoxenia συνδυάζονται τέλεια με τον χαρακτήρα και τη φιλοσοφία του έργου THEMA. Η έκθεση Philoxenia καλωσορίζει περισσότερους από 20.000 επαγγελματίες του τουρισμού και φιλοξενεί περισσότερους από 700 εκθέτες.

Στο πλαίσιο του έργου «Thema» και κατά τη διάρκεια της έκθεσης η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων οργάνωσε μια μοναδική εκδήλωση που ονομάστηκε «Lunch Networking» και ήταν μία δράση δικτύωσης κατά τη διάρκεια του Lunch Break του συνεδρίου που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της έκθεσης.

Στο event συμμετείχαν περίπου 250 άτομα και το κοινό του αποτελούταν από επαγγελματίες των ταξιδιών και του τουρισμού από τις διεθνείς αγορές οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να δικτυωθούν και να συνομιλήσουν μεταξύ τους σε ένα casual περιβάλλον, ενώ η Ένωση Ξενοδόχων παρουσίασε τις δραστηριότητες του «Thema» μέσω banners που υπήρχαν σε όλο το χώρο, μέσω της διανομής έντυπου υλικού και μέσω συζητήσεων με τους συμμετέχοντες. Στο χώρο της εκδήλωσης τοποθετήθηκαν προωθητικά banners του έργου ενώ αναφορά στο έργο έγινε και σε όλες τις παρουσιάσεις της Helexpo στα ΜΜΕ.

Κατά την διάρκεια του event υπήρξαν συναντήσεις μεταξύ του Προέδρου της Ένωσης, Σπύρου Σουρέλη με εκπροσώπους ελληνικών και ξένων τουριστικών γραφείων στους οποίους παρουσιάστηκε το έργο ενώ διανεμήθηκε σε όλους του συμμετέχοντες το press kit του έργου.

 

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος