Ιαν
17

ΑΞΟΝΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ - Επιτακτική ανάγκη η κατασκευή του χωρίς «εκπτώσεις»
Εκτύπωση

Πληθαίνουν οι αντιδράσεις για να κατασκευαστεί η συνέχεια της Ιόνιας Οδού, μέχρι τα σύνορα, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό – Ευρύ μέτωπο διεκδίκησης του έργου από την Περιφέρεια, τον Δήμο Ιωαννιτών και άλλους δήμους της περιοχής

 

Ο υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής, έχει μπει για τα καλά στο «κάδρο» των ευθυνών, από τους τοπικούς φορείς, για τις τελευταίες, αρνητικές εξελίξεις για το μέλλον του άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.

Ήδη, με το που έγινε γνωστό πως ο «πολύπαθος» αυτός άξονας δεν θα κατασκευαστεί τελικά ως κανονικός αυτοκινητόδρομος, όπως είναι σήμερα η Ιόνια Οδός, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, εξέφρασε δημόσια τη δυσφορία του και με δηλώσεις, αλλά και με την ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνει, πως περιμένει από τις 23 Ιουλίου απάντηση του κ. Καραμανλή για συνάντηση, για τα θέματα των οδικών υποδομών.

Το πρωί της Πέμπτης στο γραφείο του κ. Καχριμάνη, βρέθηκαν οι δήμαρχοι Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος, Πωγωνίου Κώστας Καψάλης και Ζαγορίου Γιώργος Σουκουβέλος, ενώ την υποστήριξή τους σε ό,τι αποφασιστεί, εξέφρασαν επίσης ο δήμαρχος Κόνιτσας Νίκος Εξάρχου και ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ.

Αυτό που αποφασίστηκε, είναι να ζητηθεί με κοινή επιστολή των φορέων, να γίνει άμεσα σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, παρουσία του κ. Καραμανλή, ώστε να δοθούν εξηγήσεις.

Από την άλλη όμως, είναι σαφής και ξεκάθαρη η στάση τους, όπως αποτυπώθηκε και στις δηλώσεις των δημάρχων, να μην αποδεχθούν καμία απολύτως «έκπτωση» στην υλοποίηση του έργου, σε σχέση με τις αρχικές μελέτες.

Για «έγκλημα» σε βάρος της περιοχής, με σαφή εθνικά χαρακτηριστικά έκανε λόγο ο δήμαρχος Πωγωνίου Κων. Καψάλης, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου.

«Δε θέλω να πιστέψω, ότι δόθηκε τέτοια εντολή από την πολιτική ηγεσία, γιατί θα είναι εγκληματικό να μην ολοκληρωθεί ο άξονας αυτός», τόνισε. Ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχ. Πλιάκος στάθηκε επίσης σε μία σημαντική πτυχή της υπόθεσης, που είναι η δέσμευση περιουσιών ιδιωτών εδώ και 15 χρόνια, ενόψει της κατασκευής του οδικού άξονα στη βάση των εγκεκριμένων μελετών.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο δήμαρχος Ζαγορίου Γ. Σουκουβέλος, λέγοντας, ότι η ολοκλήρωση της Ιόνιας είναι ένα έργο πνοής για την ευρύτερη περιοχή.

Καμία «έκπτωση»

Παράλληλα, την κάθετη αντίθεση της Δημοτικής Αρχής και του Δήμου Ιωαννιτών σε κάθε ενδεχόμενη αλλαγή στην κατασκευή του οδικού άξονα από τα Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά εξέφρασε ο Δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ, κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το βράδυ της Τετάρτης.

Ο Δήμος Ιωαννιτών, όπως τονίστηκε στο σώμα, θα συμμετέχει μαζί με την Περιφέρεια και άλλους Δήμους της περιοχής σε όποιες πρωτοβουλίες αναληφθούν το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ευρύ μέτωπο διεκδίκησης του έργου σύμφωνα με τον αρχικό του σχεδιασμό.

«Η Ιόνια πρέπει να φτάσει στην Κακαβιά ως τετράιχνος δρόμος, όπως προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό. Οποιαδήποτε άλλη λύση αποτελεί εμπαιγμό για μία περιοχή που ήδη έχει περιμένει πάρα πολύ για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου. Συντασσόμαστε με τους υπόλοιπους φορείς της αυτοδιοίκησης που αντιδρούν και θεωρούμε επιβεβλημένο να προχωρήσει άμεσα το έργο το οποίο θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την περιοχή μας», ανέφερε ο Δήμαρχος.

Όπως αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο η δήλωση του δημάρχου θα αποτελέσει τον βασικό άξονα και ομόφωνου ψηφίσματος που θα εκδοθεί από το σώμα.

Ο Στ. Καλογιάννης

Περισσότερο ενήμερος για τις εξελίξεις και κυρίως τι οδήγησε σε αυτές φαίνεται από την ανακοίνωση, που εξέδωσε ο βουλευτής Στ. Καλογιάννης, που σημειώνει, ότι σε τέτοιου μεγέθους έργα, δημιουργούνται προβλήματα, όταν παρέρχεται χρόνος, όπως έγινε στο συγκεκριμένο, με μία πενταετία, χωρίς να έχει κινηθεί το παραμικρό.

Σημειώνει ωστόσο, ότι για το συγκεκριμένο τμήμα υπάρχει πλήρης ωριμότητα μελετών, όπως άλλωστε και το υπουργείο Υποδομών επιβεβαιώνει.

«Συνεπώς, όπως ανέφερα και στον υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή, με τον οποίο είχα συνεργασία για το θέμα, το υπουργείο πρέπει να επιμείνει στην εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή του άξονα, σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες και αδειοδοτήσεις, παρά το γεγονός ότι έχει παρέλθει άπρακτο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αυτονόητο είναι ότι εναλλακτικές λύσεις, όπως η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Ιόνιας οδού μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, πρέπει να διερευνηθούν περαιτέρω, παρά τα ζητήματα που τίθενται κυρίως από πλευράς Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ. Οι σχετικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί είναι στη σωστή κατεύθυνση.

Πρέπει συνεπώς να περιμένουμε τις οριστικές αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών επί του θέματος, το οποίο μόνον εκκρεμότητες και προβλήματα παρέλαβε, ανά την Ελλάδα, και επιχειρεί να τα αντιμετωπίσει με ορθολογικό τρόπο», τονίζει ο κ. Καλογιάννης.

Ανακοινώσεις

Σε ανακοίνωσή της ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία επιτίθεται στον υπουργό κ. Καραμανλή και την κυβέρνηση της Ν.Δ που επιλέγει, όπως αναφέρει, να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων, ώριμες μελέτες και τα χρήματα που δαπανήθηκαν για αυτές.

«Άραγε η ηγεσία και ο υπουργός κ. Καραμανλής εξήντλησαν όλες τις δυνατότητες που τους δίνει η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία για να βρεθεί λύση έτσι ώστε να έχουμε έναν σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο;

Σίγουρα όχι, καθώς η επέκταση προς Κακαβιά θα μπορούσε να γίνει με επέκταση της παραχώρησης της Ιόνιας Οδού, κάτι που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υπουργός Ανάπτυξης φέρουν ακέραια την ευθύνη του υποβιβασμού ενός τόσο σημαντικού έργου.

Φέρουν ακέραια την ευθύνη για την απαξίωση, για μια ακόμα φορά, της Ηπείρου και των πολιτών της καθώς και για την μη επιλογή της άρσης της απομόνωσης της Ηπείρου μέσω της σύνδεσης της με την Κεντρική Ευρώπη», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.

Παρατάξεις του Περιφερειακού

Συμβουλίου

Εξάλλου, το «Κοινό των Ηπειρωτών» σε ανακοίνωσή του, τονίζει πως οι εξελίξεις είναι αποκαρδιωτικές με την ευθύνη και της περιφερειακής αρχής, που ασκεί, όπως σημειώνει «μυστική διπλωματία» και προσθέτει:

«Αρνούμαστε να δεχθούμε τον υποβιβασμό ενός τέτοιας σημασίας και αξίας οδικού άξονα, όπως η σύνδεση της Ελλάδας με την γείτονα Αλβανία. Δεν πρόκειται για ενδοπεριφερειακό έργο αλλά για έργο εθνικής σημασίας, το οποίο έπρεπε από καιρού οι κυβερνήσεις να είχαν χρηματοδοτήσει».

Επίσης σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και η παράταξη «Ήπειρος Όλον», στην οποία τονίζει πως «κάποιοι μάλλον έχουν επιλέξει να οδηγήσουν την Ήπειρο εκ νέου σε απομόνωση, αλλά όλοι εμείς θα πρέπει να αντιληφθούμε, ότι δεν είναι ένας απλός δρόμος, αλλά είναι μια σύγχρονη πύλη ένωσης με τα Βαλκάνια, αλλά και την Κεντρική Ευρώπη μέσω Αλβανίας και προφανώς τα οφέλη θα είναι πολλά και σε πολλά επίπεδα όπως ο τουρισμός, το εμπόριο και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.

Κάποιοι μάλλον δεν αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα του έργου και το μόνο όραμα που έχουν για τους νέους άξονες της Ηπείρου είναι μια νέα Βλαχόστρατα», καταλήγει η ανακοίνωση της παράταξης.

Η Ένωση Ξενοδόχων

Τέλος και η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων με ανακοίνωσή της προτάσσει την αναγκαιότητα συνέχισης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά.

Στην ανακοίνωση αναφέρονται και τα εξής: «Η Ένωση Ξενοδόχων ζητά να υπάρξει άμεση σύνδεση έτσι ώστε όλοι αυτοί που θα διέρχονται οδικός από τον προαναφερόμενο άξονα, να μπορούν γρήγορα και με ασφάλεια να φτάσουν στον Νομό Ιωαννίνων και στην Ήπειρο».

Η αναγκαιότητα κατασκευής του συγκεκριμένου έργου προκύπτει μεταξύ άλλων, όπως σημειώνει η Ένωση Ξενοδόχων, από το κόστος διέλευσης και τη χρονική απόσταση από τον συγκεκριμένο δρόμο που θα είναι μικρότερο σε σχέση με αυτό που υπάρχει σήμερα μέσω της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Ιταλία.

 

Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας

 

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος