Απρ
16

Αποτυπώνονται τα επικίνδυνα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου
Εκτύπωση

Σε πέντε κατηγορίες επικινδυνότητας χωρίζεται το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο σε μια μεγάλη προσπάθεια για την ενημέρωση των οδηγών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και για την αποφυγή των τροχαίων δυστυχημάτων  κυρίως ενόψει των μετακινήσεων του Πάσχα.
Στο πλαίσιο αυτό το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» έδωσε στη δημοσιότητα τα σημεία εκείνα του εθνικού οδικού δικτύου που παρουσιάζουν την μεγαλύτερη επικινδυνότητα στη χώρα με βάση τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων της περιόδου 2005-2007.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του Ινστιτούτου μέχρι πρόσφατα δεν είχε υπάρξει  κανένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο για τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να «μετρήσουν» την ασφάλεια των δρόμων που χρησιμοποιούνται καθημερινά. Σήμερα υπάρχουν πολλά οδικά τμήματα όπου οι χρήστες των δρόμων τραυματίζονται σοβαρά και σκοτώνονται κυρίως λόγω της έλλειψης απλών, προσιτών χαρακτηριστικών μέτρων οδικής ασφάλειας.
Έτσι, η μελέτη που πραγματοποιήθηκε για το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας και την ΕΛΠΑ δίνει  έμφαση στα τμήματα του δρόμου όπου τα τροχαία συμβάντα με σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους είναι συνήθη φαινόμενα και μπορούν να αποφευχθούν τα τροχαία με βελτιώσεις της υποδομής και του εξοπλισμού.
Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης του Ινστιτούτου είναι να εξετάσει την επικινδυνότητα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της Ελλάδας σε πρώτη φάση και στη συνέχεια του υπόλοιπου εθνικού και επαρχιακού δικτύου της χώρας.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω και με βάση τα στοιχεία που διαθέτει η Ελληνική Στατιστική Αρχή σε συνδυασμό με τα αρμόδια τμήματα τροχαίας υπολογίστηκαν τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα, συλλέχθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία τα οποία και επεξεργάστηκαν και στη συνέχεια δημιουργήθηκαν χάρτες που απεικονίζουν την επικινδυνότητα του κάθε οδικού τμήματος αλλά και τους κυκλοφοριακούς φόρτους και τη σύνθεση της κυκλοφορίας.
Σύμφωνα λοιπόν με τον χάρτη  που παραθέτουμε στο ρεπορτάζ στην Ήπειρο υπάρχουν δύο διευρωπαϊκά τμήματα τα οποία παρουσιάζουν αυξημένη και μεγάλη επικινδυνότητα. Αυτά είναι το τμήμα από την Κακαβιά μέχρι την Άρτα, και το τμήμα από Ηγουμενίτσα μέχρι τα Γιάννινα, όμως εδώ σημειώνουμε πως πρόκειται για το παλιό οδικό άξονα Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας καθώς όπως σημειώνεται από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας οι αναλύσεις έγιναν μέχρι το 2007 και σήμερα κάποια από τα τμήματα που αναφέρονται ως επικίνδυνα είναι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι. Όμως, ακόμη μεγαλύτερη σημασία έχει πως μεγάλη επικινδυνότητα παρουσιάζει το τμήμα από την Άρτα μέχρι την Αμφιλοχία ένα πραγματικά δύσκολο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο που είτε στο παρελθόν είτε και τώρα συχνά σημειώθηκαν και σημειώνονται πολλά τροχαία ατυχήματα.
Παρά πάντως τις επισημάνσεις για τα δύσκολα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου της χώρας με το δυσκολότερο ίσως να βρίσκεται στον άξονα από το Ρίο μέχρι την Κόρινθο, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας σημειώνει ότι «Επισημαίνεται ότι οι οδηγοί σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες του Κ.Ο.Κ., να επιδεικνύουν σύνεση και προσοχή, τόσο στη διάρκεια των εορτών όπου παρατηρείται αύξηση των μετακινήσεων όχι μόνο στα σημεία του Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου που επισημαίνονται αλλά και στο υπόλοιπο δίκτυο – εθνικό, επαρχιακό, κ.τλ.  Η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, παραβίαση σηματοδότη και προτεραιότητας γενικώς αποτελούν τις βασικότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η Δ/νση Τροχαίας του Α.Ε.Α».
ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΥΠΑΣ

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος