Ιουλ
07

Στροφή σε οικονομικά μοντέλα
Εκτύπωση

Προβληματισμός επικρατεί στην αγορά του αυτοκινήτου από τη συνεχή πτωτική πορεία του κλάδου, που ξεκίνησε πριν περίπου δύο χρόνια και συνεχίζεται και το πρώτο εξάμηνο του 2011.
Τα λουκέτα σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, οι απολύσεις υπαλλήλων και η απλήρωτη εργασία αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του κλάδου τους τελευταίους μήνες, στο σύνολο της χώρας.
Την επιβαρημένη κατάσταση στην αγορά του αυτοκινήτου επιβεβαιώνουν οι αριθμοί. Το πρώτο πεντάμηνο του έτους ταξινομήθηκαν 45.534 αυτοκίνητα, έναντι 83.741 το 2010, με το ποσοστό μείωσης να ανέρχεται στο 45,6%.
Μόνο για το Μάιο η πτώση της αγοράς των επιβατικών αυτοκινήτων σε σχέση με πέρυσι είναι σαφώς μικρότερη, περίπου στο 15,5%, πιθανότατα λόγο του μέτρου της απόσυρσης.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, το πρώτο τρίμηνο του έτους ο κύκλος εργασιών του κλάδου του αυτοκινήτου υποχώρησε σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι κατά 42,9%. Η αγορά ανέκαμψε αμυδρά από ένα -44,8% το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι και ένα -54% το τρίτο.
Ανάλογη, περίπου 12 ποσοστιαίες μονάδες, είναι η βελτίωση στο εμπόριο αυτοκινήτων, όπου ο αντίστοιχος δείκτης ήταν σε ετήσια βάση μειωμένος κατά 48,7% το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου φέτος, από -50,1% και -60,4% τα δύο προηγούμενα τρίμηνα.
Χαρακτηριστικό της καθίζησης είναι το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο του 2010, όταν ήδη η ελληνική αγορά άρχιζε να αντιδρά αρνητικά βλέποντας να πυκνώνουν τα σύννεφα της κρίσης, η πτώση τζίρου στον κλάδο του αυτοκινήτου ήταν μόλις 7,3% και στην εμπορία αυτοκινήτου 8,4%.
Προβληματισμός και στην τοπική αγορά
Μείωση στις αγορές αυτοκινήτων και σε τοπικό επίπεδο παρατηρείται από τις τοπικές αντιπροσωπείες. Σύμφωνα με τον σύμβουλο πωλήσεων στην «Καψιώχας ΑΕΒΕ», Κώστα Μπαρμπίση, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μειωμένη προσέλευση πελατών στις αντιπροσωπείες και λιγότερες πωλήσεις, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.
Βέβαια κύριο χαρακτηριστικό όσων αποφασίσουν να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο είναι η στροφή προς τα μικρά και οικονομικά μοντέλα.
Σύμφωνα με τον κ. Μπαρμπίση, παρατηρείται αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες, ειδικά στην περιφέρεια που αυτό επιτρέπεται από τη σχετική νομοθεσία.
Ακόμη επιλέγονται οχήματα με οικολογικά χαρακτηριστικά, όπως χαμηλές εκπομπές ρύπων και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Όπως σημείωσε ο κ. Μπαρμπίσης, στην αντίθετη κατεύθυνση κινούνται τα οχήματα μεγάλων κυβικών, ειδικά μετά την επιβολή του φόρου πολυτελείας.
Ο κ. Μπαρμπίσης αναγνώρισε τα προβλήματα που δημιουργούνται στην αγορά του αυτοκινήτου από τα πρόσφατα φορολογικά μέτρα, όμως υπογράμμισε πως η γενικότερη ψυχολογία της αγοράς φαίνεται να πλήττει ακόμη περισσότερο τον κλάδο.
Είναι ζήτημα ψυχολογίας της αγοράς, καθώς το κλίμα αβεβαιότητας και η αδυναμία του προγραμματισμού για πολλές οικογένειες δεν επιτρέπουν σχέδια για αγορές νέων αυτοκινήτων, συμπλήρωσε.
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΑΖΟΥ

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος